loading...

مفاهیم و روش های تجارت

قوانین تجاری ترکیه | تعداد مسافران و مهاجران به ترکیه از ایران به رقم قابل توجهی رسیده ایت! به دلیل بازده بالای سرمایه گذاری در املاک و اقامت و ...

بازدید : 168
چهارشنبه 30 مهر 1399 زمان : 16:43

تقریبا در 10 سال اخیر تعداد مسافران و مهاجران به ترکیه از ایران به رقم قابل توجهی رسیده ایت! چرا که ترکیه از کشور های زیبا و با پتانسیل بالا برای سرمایه گذاری و زندگی می باشد و از طرف دیگر یکی از همسایگان ایران نیز است. اما ورود به ترکیه و یا تجارت و بازرگانی با ترکیه و حتی اقامت و خرید املاک ترکیه شامل قوانینی است که هر فرد ایرانی که می خواهد در این موارد فعالیت کنید باید خبر داشته باشد. در این مقاله می خواهیم به صورت خلاصه برخی از این قوانین و عواقب تخلفات را بررسی کرده و در نهایت برای کسانی که مایل به انجام سرمایه گذاری، مسافرت، مهاجرت و یا زندگی در ترکیه هستند؛ چند راه حل و لینک های کمکی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

-

-

-

قوانین و تخلفات مربوط به ترکیه

-

-

-

می توان تخلفات را به صورت کلی در چند دسته زیر دانست

-

-

واردات یا تلاش برای وارد کردن هرگونه کالا یا کالا به ترکیه بدون انجام معاملات مورد نیاز گمرکی

-

واردات یا صادرات یا تلاش برای واردات یا صادرات اقلام یا کالاهایی که ورود یا صادرات از ترکیه ممنوع است

-

فروش مجدد در داخل کشور، یا عدم صادرات در مدت مقرر، در صورت عدم رعایت قانون، هرگونه کالا یا کالایی که توسط دولت به مشتریان خصوصی به شرط صادرات فروخته می شود

-

حمل ارادی از یک مکان به مکان دیگر در داخل کشور ، یا خرید ، فروش ، پنهان کاری ، پیشنهاد برای فروش یا وساطت یا مذاکره در فروش یا خرید هر یک از کالاهای قاچاق

-

-

-

کسانی که کالاهای قاچاق را در محدوده مناطق گمرکی حمل می کنند ، در نظر گرفته می شوند که این اقلام را عمداً حمل می کنند تا زمانی که خلاف آن را از طریق اسناد ثابت کنند. این ماده همچنین درمورد شرکتهای مخابراتی که کالاهای قاچاق را از شهرها ، شهرها یا ایستگاههای خارج از مناطق گمرکی یا مکانهای دیگری غیر از بازارهای مرسوم حمل می کنند ، اعمال می شود.

-

-

حاملانی که کالاهای قاچاق را بین اسکله ها و کشتی ها یا ایستگاه های راه آهن و قطارها در بسته یا جعبه های بسته و بدون علامت در خارج از کشور حمل می کنند قاچاقچی محسوب نمی شوند تا زمانی که مشخص شود که آنها با آگاهی از محتوای آنها عمل کرده اند.

-

-

-

ترکیه و قوانین آن

-

-

-

-

کمیسیون اقدامات زیر بدون اجازه یا اختیار

-

(1) برای واردات به ترکیه

-

(2) برای ارسال یا حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر در کشور

-

(3) برای پنهان کردن

-

(4) برای فروش یا پیشنهاد برای فروش

-

(5) برای دریافت ، خرید ، استفاده یا مصرف به قصد مجرمانه (این ماده مطلق در مورد تنباکو و کاغذهای سیگار و انواع کاغذهای کپی برداری است) ، هر یک از کالاهای تحت انحصار دولت

-

(6) برای ساخت چنین کالاهایی در ترکیه ، یا وارد کردن ابزارها و ابزارهایی که در ساخت چنین کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرد، تولید، حمل و نقل، استفاده، نگهداری و یا تهیه آگاهانه این نوع ابزارها و وسایل برای مجرم ، به ترکیه وارد می شود

-

-

-

-

کمیسیون اقدامات زیر در رابطه با کالاهای وارداتی بدون عوارض یا مقدار کمی عوارض برای اهداف خاص مشخص شده در قوانین خاص یا در رابطه با کالاهای مشمول عوارض یا انحصار

-

(1) استفاده برای مقاصدی غیر از دستورالعمل ، یا فروش

-

(2) برای خرید با قصد سوicious

-

(3) برای دریافت بدون حق قانونی یا بیش از مقدار تخصیص یافته، یا پر کردن، تأیید یا داشتن اظهارنامه های تایید شده در این مورد

-

-

-

عدم رعایت الزامات قوانین و مجوزها در صادرات مجدد و واردات مجدد اقلام و کالاهایی که برای فعالیت خاص تحت قوانین یا مجوزهای خاص به طور موقت وارد یا صادر شده اند. تهیه وسایل انجام قاچاق ، اما عدم انجام عمل به دلیل اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده یا به هر دلیلی غیر از خودداری داوطلبانه مجرم ، تلاش برای قاچاق در این قانون است.

-

-

مقررات آیین دادرسی جنایی و آیین دادرسی نظامی در مورد جرایم قاچاق اسلحه و مهمات متعلق به ارتش که توسط اشخاص نظامی انجام شده است ، تحت تأثیر مفاد این قانون نیست. مقامات و کارمندان دولت ، ادارات محلی و شهرداری ها ، و موسسات وابسته به آنها ، محترم منطقه و روستا (فرماندهان اصلی) و اعضای هیئت های آلدرمن ، نگهبانان مناطق و دهیاران و نگهبانان جنگل موظفند جرایم قاچاق را به مقامات متهم به پیشگیری، پیگرد قانونی و تحقیقات از این نوع جرائم هستند.

-

-

-

-

-

ترکیه

-

-

-

مرتبط: مفاهیم و پیش نیاز های تجارت

-

بزرگان محله و روستا و اعضای هیئت های آلدرمن، نگهبانان دهیاری ها و دهیاران و جنگلبانان نیز به دلیل جلوگیری و تعقیب جرایم قاچاق در غیاب مقامات متهم به جلوگیری ، تعقیب و تحقیق از این افراد متهم هستند. تخلفات

-

بالاترین مدیر غیرنظامی هر اداره محلی ، کلیه مقامات گمرکی ، همه مقامات دولتهای انحصاری که مستقیماً تحت کنترل دولت هستند، مدیران پلیس ، روسا، معاونان رئیس و مقامات ، فرماندهان ژاندارمری ، افسران و افراد خصوصی و افسران ، افراد خصوصی و مقامات واحدهای گارد گمرک در مرزها و سواحل متهم به پیشگیری ، تعقیب و تحقیق در مورد جرایم قاچاق هستند.

-

-

-

-

هرگاه شخصی که متهم به پیشگیری و تعقیب قاچاق است از وقوع جرم قاچاق مطلع شود ، بلافاصله شروع به انجام وظایف خود تحت این قانون می کند و همزمان ، مراتب را به گمرک یا مقامات انحصاری اطلاع می دهد ، حسب مورد باشد ، و بالاترین مدیر محلی غیرنظامی است.

-

-

-

-

ترکیه و اقامتگاه های خصوصی و محل زندگی

-

-

-

-

-

جستجو در اقامتگاه های خصوصی و محل زندگی آنها به شرح زیر است

-

-

اجازه کتبی از بالاترین مدیر غیرنظامی اخذ خواهد شد

-

در صورت عدم اجازه از مقام مجاز در یک روستا ، جستجو با حضور محتر (رئیس آلدرمن) یا معاون وی و در صورت عدم حضور آنها ، با حضور دو عضو هیئت مدیره آلدرمن انجام خواهد شد

-

-

اگر قرار باشد در محل سکونت شخصی که مجاز به جستجو است، جستجو شود ، مجوز لازم از مدیر غیرنظامی بالاتر گرفته می شود.

-

-

-

جستجو در یک خانه خصوصی توسط مقامات مجاز با حضور حداقل دو نفر از هیئت مدیره آلدرمن یا در صورت عدم وجود چنین هیئت از همسایگان یا روستاییان انجام می شود. جستجو در منزل شخصی یک افسر یا کارمند غیرنظامی ارتش با حضور یک افسر با درجه بالاتر یا مساوی انجام می شود. یک مقام نظامی ، هنگامی که از طرف مرجعی که اجازه چنین جستجویی را صادر کرده است ، به او اطلاع داده شود، باید افسری را که در هنگام جستجو حضور دارد، بفرستد.

-

هر سندی که نشان دهنده ارتکاب جرمی از قاچاق کالا در هنگام جستجو باشد ، یا در واقع شواهدی باشد ، در حضور مالک یا نزدیکان وی از ذهن سالم ، یا در غیاب آنها و سپس توسط افرادی که جستجو را انجام می دهند ، همراه با نسخه اصلی گزارش چنین اقدامی ، به افسران واحد نگهبانی گمرک یا مدیران اداره های گمرک و نگهبانی که در حال تحقیق در مورد حادثه هستند ، منتقل می شود.

-

-

این مهر ممکن است توسط بازرسان قاچاق کالا در حضور مالک شکسته شود ، یا اگر مالک نیامده یا ناشناخته است ، با حضور دو نفر از هیئت مدیره آلدرمن یا همسایگان. سپس اسناد در اسرع وقت مورد بررسی قرار می گیرند ، و اسنادی که مدارک مربوط به جرم را تشکیل می دهند و اسناد مربوط به تحقیقات به دادستان عمومی ارسال می شوند ، و اسناد مرتبط با ارتش به نزدیکترین ارسال می شوند فرمانده قضایی نظامی. سایر اسناد در برابر رسید امضا شده بلافاصله به مالک بازگردانده می شوند. اشخاص ذینفع می توانند به دلایل و مطابق روال مقرر در آیین دادرسی نظامی به مقامات صالح در مورد نحوه توقیف اعتراض کنند.

-

اخذ مجوز برای جستجوی روزانه بلافاصله طبق روال مناسب در مکانهایی که مردم در آن رفت و آمد می کنند و یا در مکانهایی که ظاهرا فعالیتی به منزله قاچاق انجام می شود ، ضروری نیست.

-

-

-

-

ترکیه

-

-

-

-

جستجو در مکانهایی مانند مغازه ها ، فروشگاهها ، خانه های خصوصی که فعالیتهای تجاری در آنها انجام می شود ، انبارها ، انبارها، انبارها، مسافرخانه ها، هتل ها، پانسیون ها، سینما، تئاتر ، کازینو ، کافه تریا ، کلوپ های شبانه و محل زندگی آنها ، بدون اجازه می تواند انجام شود این مکانها برای عموم آزاد است و تا زمانی که جستجو در بخشهای آن برای عموم انجام شود. افراد، غیرنظامی یا نظامی، که مشکوک به پنهان کاری کالاهای قاچاق در سالن های گمرک هستند ، بدون محدودیت و شرط قابل جستجو است.

در مناطق گمرکی، این جستجو با بردن فرد مظنون به نزدیکترین کلانتری ، اداره دولتی یا پادگان نظامی انجام می شود.

-

-

-

مقاماتی که قانون آیین دادرسی کیفری برای قضات ، دادستان های عمومی و مقامات پلیس متهم به اجرای دستورات دادستان های عمومی به عنوان دستیار آنها در نظر گرفته است ، از این مقررات تأثیر نمی پذیرند. هر شخص یا وسیله نقلیه ای که در چنین مکان هایی دیده شود توسط مقامات مسئول متوقف می شود و چنین شخصی ، وسایل نقلیه و کالاها یا بارهای آنها جستجو می شود.

-

اگر با هشدار یا با "STOP" رعایت نشود ، با شلیک به هوا اخطار دوم داده می شود. اگر حتی این اخطار دوم نیز رعایت نشود، مقامات مسئول مجاز به استفاده از سلاح هستند. مفاد بندهای فوق در مورد قاچاقچیانی که ممکن است توسط افسران گارد گمرک و پلیس مسلح در داخل کشور دیده شوند نیز قابل استفاده است. مقامات مسئول همچنین مجاز به استفاده از سلاح علیه راننده وسیله نقلیه یا حیوانی هستند که از هشدار یا نشانه "STOP" ساخته شده با تیراندازی در هوا در منطقه گمرک اطاعت نمی کند.

-

-

-

-

-

استانبول در ترکیه و قوانین تجاری آن

-

-

-

-

وسایل نقلیه راه آهن از این ماده مستثنی هستند. اقدامات لازم برای انجام تحت شرایطی که متوقف شدن چنین وسیله نقلیه ای باید متوقف شود ، هنگام توقف در ایستگاه انجام می شود. اعضای سازمان های ژاندارمری یا گارد گمرک که وظیفه پیشگیری ، تعقیب و تحقیق در مورد قاچاق را بر عهده دارند مجاز به نزدیک شدن به هر نوع کشتی در آبهای سرزمینی یا مناطق گمرکی و بررسی محموله ها و اسناد آن هستند.

-

-

مفاد بند فوق در مورد شناورهایی که بدون اجازه و در مکان هایی که هیچ دفاتر گمرکی وجود ندارد ، نزدیک زمین کشیده شده اند یا ارتباطی با ساحل یا با کشتی های دیگر در ساحل یا رودخانه ها یا دریاچه هایی برقرار کرده اند نیز قابل اجرا است.

به هر کشتی که در داخل آبهای سرزمینی ترکیه یا مناطق گمرکی اجازه ورود اعضای ژاندارمری یا سازمان گارد گمرک را ندهد و فرار کند یا اقدام به فرار کند ، با نشان دادن پرچم در طول روز یا استفاده از آن متوقف خواهد شد. کد مورس یا علائم مشابه آن در طول شب مطابق با کد بین المللی نیروی دریایی.

-

-

-

شناوري كه اين هشدار را رعايت نكند با شليك توپ يا سلاح ديگر احتياط خواهد شد. اگر شناور مخالفت کند و به فرار خود ادامه دهد ، مستقیماً به سمت شناور شلیک می شود تا مجبور شود آن را متوقف کند. مقررات مربوط به وسایل نقلیه زمینی همچنین در مورد هواپیماهایی اعمال می شود که بدون نیاز به مکانهایی که دفاتر گمرکی ندارند ، فرود می آیند یا پرواز می کنند.

-

-

-

محموله هر کشتی با تناژ ناخالص بیش از 100 تن در کل هنگام ضبط این کشتی توقیف می شود ، در حالی که مسیر ورودی از یک کشور خارجی در آبهای سرزمینی ترکیه خارج از مسیر آن دیده می شود همانطور که در مقالات آن مشخص شده است ، به جز در مواردی که چنین انحرافی وجود داشته باشد به دلیل یک عمل خدا

کاپیتان یا نماینده کشتی که در صورت دستگیری بدون بار است ، نمی تواند اثبات کند که کشتی وی باری نداشته یا بار در بندر دیگری تخلیه شده یا محموله به دلیل متوسط قربانی شده است ، توسط یک مجازات می شود جریمه سنگین ده لیر برای هر تن.

-

-

-

کالای قاچاق، اعم از اینکه در مانیفست موجود باشد یا نباشد، در کشتی هایی یافت می شود که بدون اجازه و در مکان هایی که هیچ دفاتر گمرکی وجود ندارد ، در نزدیکی زمین کشیده شده اند یا با افراد در ساحل یا سایر کشتی ها در ساحل ارتباط متقابل برقرار کرده اند یا در رودخانه ها یا دریاچه هایی که مرزهای کشور را تشکیل می دهند ، مصادره خواهد شد.

-

کالاها و اقلامی که از اشخاص یا اموال مسافران ورودی به ترکیه پیدا شده و اگرچه مشمول گمرک یا انحصار نیستند ، اما به گمرک اعلام نمی شود ، توقیف می شود. اگر مسافر کالای دیگری را کالای خودش اعلام کند ، این کالای قاچاق توقیف می شود و مسافر و صاحب واقعی کالا هر دو با جریمه سنگینی برابر با میزان عوارضی که باید برای کالا پرداخت شود مجازات می شوند.

-

-

-

ترکیه

-

-

-

چند لینک مفید برای افرادی که تمایل به مسافرت، مهاجرت و یا سرمایه گذاری در ترکیه دارند:

-

جهت مسافرت و دیدن مناطق توریستی ترکیه: مهاجرت و سفر به ترکیه

-

جهت سرمایه گذاری در ترکیه: سرمایه گذاری در املاک ترکیه

-

همچنین جهت زندگی و اخذ اقامت، اطلاع از هزینه های اقامت و همچنین مشاوره با موسسه تخصصی در حوزه امور مربوط به ترکیه، می توانید از خدمات وبسایت www.wtthome.com استفاده کنید.

-

-

همانگونه متوجه شدین دانستن این نکات و قوانین و همچنین نقض قوانین در ترکیه موجب عواقب بدی برای متخلفین خواهد شد. امید واریم از این مطلب که توسط بنده از وبلاگ تگ تجارت منتشر شده است، راضی باشید. از لینک های فوق نیز برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با مراکز مطمعن جهت انجام خدمات مربوط به ترکیه نیز می توانید استفاده کنید.

تقریبا در 10 سال اخیر تعداد مسافران و مهاجران به ترکیه از ایران به رقم قابل توجهی رسیده ایت! چرا که ترکیه از کشور های زیبا و با پتانسیل بالا برای سرمایه گذاری و زندگی می باشد و از طرف دیگر یکی از همسایگان ایران نیز است. اما ورود به ترکیه و یا تجارت و بازرگانی با ترکیه و حتی اقامت و خرید املاک ترکیه شامل قوانینی است که هر فرد ایرانی که می خواهد در این موارد فعالیت کنید باید خبر داشته باشد. در این مقاله می خواهیم به صورت خلاصه برخی از این قوانین و عواقب تخلفات را بررسی کرده و در نهایت برای کسانی که مایل به انجام سرمایه گذاری، مسافرت، مهاجرت و یا زندگی در ترکیه هستند؛ چند راه حل و لینک های کمکی را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

-

-

-

قوانین و تخلفات مربوط به ترکیه

-

-

-

می توان تخلفات را به صورت کلی در چند دسته زیر دانست

-

-

واردات یا تلاش برای وارد کردن هرگونه کالا یا کالا به ترکیه بدون انجام معاملات مورد نیاز گمرکی

-

واردات یا صادرات یا تلاش برای واردات یا صادرات اقلام یا کالاهایی که ورود یا صادرات از ترکیه ممنوع است

-

فروش مجدد در داخل کشور، یا عدم صادرات در مدت مقرر، در صورت عدم رعایت قانون، هرگونه کالا یا کالایی که توسط دولت به مشتریان خصوصی به شرط صادرات فروخته می شود

-

حمل ارادی از یک مکان به مکان دیگر در داخل کشور ، یا خرید ، فروش ، پنهان کاری ، پیشنهاد برای فروش یا وساطت یا مذاکره در فروش یا خرید هر یک از کالاهای قاچاق

-

-

-

کسانی که کالاهای قاچاق را در محدوده مناطق گمرکی حمل می کنند ، در نظر گرفته می شوند که این اقلام را عمداً حمل می کنند تا زمانی که خلاف آن را از طریق اسناد ثابت کنند. این ماده همچنین درمورد شرکتهای مخابراتی که کالاهای قاچاق را از شهرها ، شهرها یا ایستگاههای خارج از مناطق گمرکی یا مکانهای دیگری غیر از بازارهای مرسوم حمل می کنند ، اعمال می شود.

-

-

حاملانی که کالاهای قاچاق را بین اسکله ها و کشتی ها یا ایستگاه های راه آهن و قطارها در بسته یا جعبه های بسته و بدون علامت در خارج از کشور حمل می کنند قاچاقچی محسوب نمی شوند تا زمانی که مشخص شود که آنها با آگاهی از محتوای آنها عمل کرده اند.

-

-

-

ترکیه و قوانین آن

-

-

-

-

کمیسیون اقدامات زیر بدون اجازه یا اختیار

-

(1) برای واردات به ترکیه

-

(2) برای ارسال یا حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر در کشور

-

(3) برای پنهان کردن

-

(4) برای فروش یا پیشنهاد برای فروش

-

(5) برای دریافت ، خرید ، استفاده یا مصرف به قصد مجرمانه (این ماده مطلق در مورد تنباکو و کاغذهای سیگار و انواع کاغذهای کپی برداری است) ، هر یک از کالاهای تحت انحصار دولت

-

(6) برای ساخت چنین کالاهایی در ترکیه ، یا وارد کردن ابزارها و ابزارهایی که در ساخت چنین کالاهایی مورد استفاده قرار می گیرد، تولید، حمل و نقل، استفاده، نگهداری و یا تهیه آگاهانه این نوع ابزارها و وسایل برای مجرم ، به ترکیه وارد می شود

-

-

-

-

کمیسیون اقدامات زیر در رابطه با کالاهای وارداتی بدون عوارض یا مقدار کمی عوارض برای اهداف خاص مشخص شده در قوانین خاص یا در رابطه با کالاهای مشمول عوارض یا انحصار

-

(1) استفاده برای مقاصدی غیر از دستورالعمل ، یا فروش

-

(2) برای خرید با قصد سوicious

-

(3) برای دریافت بدون حق قانونی یا بیش از مقدار تخصیص یافته، یا پر کردن، تأیید یا داشتن اظهارنامه های تایید شده در این مورد

-

-

-

عدم رعایت الزامات قوانین و مجوزها در صادرات مجدد و واردات مجدد اقلام و کالاهایی که برای فعالیت خاص تحت قوانین یا مجوزهای خاص به طور موقت وارد یا صادر شده اند. تهیه وسایل انجام قاچاق ، اما عدم انجام عمل به دلیل اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده یا به هر دلیلی غیر از خودداری داوطلبانه مجرم ، تلاش برای قاچاق در این قانون است.

-

-

مقررات آیین دادرسی جنایی و آیین دادرسی نظامی در مورد جرایم قاچاق اسلحه و مهمات متعلق به ارتش که توسط اشخاص نظامی انجام شده است ، تحت تأثیر مفاد این قانون نیست. مقامات و کارمندان دولت ، ادارات محلی و شهرداری ها ، و موسسات وابسته به آنها ، محترم منطقه و روستا (فرماندهان اصلی) و اعضای هیئت های آلدرمن ، نگهبانان مناطق و دهیاران و نگهبانان جنگل موظفند جرایم قاچاق را به مقامات متهم به پیشگیری، پیگرد قانونی و تحقیقات از این نوع جرائم هستند.

-

-

-

-

-

ترکیه

-

-

-

مرتبط: مفاهیم و پیش نیاز های تجارت

-

بزرگان محله و روستا و اعضای هیئت های آلدرمن، نگهبانان دهیاری ها و دهیاران و جنگلبانان نیز به دلیل جلوگیری و تعقیب جرایم قاچاق در غیاب مقامات متهم به جلوگیری ، تعقیب و تحقیق از این افراد متهم هستند. تخلفات

-

بالاترین مدیر غیرنظامی هر اداره محلی ، کلیه مقامات گمرکی ، همه مقامات دولتهای انحصاری که مستقیماً تحت کنترل دولت هستند، مدیران پلیس ، روسا، معاونان رئیس و مقامات ، فرماندهان ژاندارمری ، افسران و افراد خصوصی و افسران ، افراد خصوصی و مقامات واحدهای گارد گمرک در مرزها و سواحل متهم به پیشگیری ، تعقیب و تحقیق در مورد جرایم قاچاق هستند.

-

-

-

-

هرگاه شخصی که متهم به پیشگیری و تعقیب قاچاق است از وقوع جرم قاچاق مطلع شود ، بلافاصله شروع به انجام وظایف خود تحت این قانون می کند و همزمان ، مراتب را به گمرک یا مقامات انحصاری اطلاع می دهد ، حسب مورد باشد ، و بالاترین مدیر محلی غیرنظامی است.

-

-

-

-

ترکیه و اقامتگاه های خصوصی و محل زندگی

-

-

-

-

-

جستجو در اقامتگاه های خصوصی و محل زندگی آنها به شرح زیر است

-

-

اجازه کتبی از بالاترین مدیر غیرنظامی اخذ خواهد شد

-

در صورت عدم اجازه از مقام مجاز در یک روستا ، جستجو با حضور محتر (رئیس آلدرمن) یا معاون وی و در صورت عدم حضور آنها ، با حضور دو عضو هیئت مدیره آلدرمن انجام خواهد شد

-

-

اگر قرار باشد در محل سکونت شخصی که مجاز به جستجو است، جستجو شود ، مجوز لازم از مدیر غیرنظامی بالاتر گرفته می شود.

-

-

-

جستجو در یک خانه خصوصی توسط مقامات مجاز با حضور حداقل دو نفر از هیئت مدیره آلدرمن یا در صورت عدم وجود چنین هیئت از همسایگان یا روستاییان انجام می شود. جستجو در منزل شخصی یک افسر یا کارمند غیرنظامی ارتش با حضور یک افسر با درجه بالاتر یا مساوی انجام می شود. یک مقام نظامی ، هنگامی که از طرف مرجعی که اجازه چنین جستجویی را صادر کرده است ، به او اطلاع داده شود، باید افسری را که در هنگام جستجو حضور دارد، بفرستد.

-

هر سندی که نشان دهنده ارتکاب جرمی از قاچاق کالا در هنگام جستجو باشد ، یا در واقع شواهدی باشد ، در حضور مالک یا نزدیکان وی از ذهن سالم ، یا در غیاب آنها و سپس توسط افرادی که جستجو را انجام می دهند ، همراه با نسخه اصلی گزارش چنین اقدامی ، به افسران واحد نگهبانی گمرک یا مدیران اداره های گمرک و نگهبانی که در حال تحقیق در مورد حادثه هستند ، منتقل می شود.

-

-

این مهر ممکن است توسط بازرسان قاچاق کالا در حضور مالک شکسته شود ، یا اگر مالک نیامده یا ناشناخته است ، با حضور دو نفر از هیئت مدیره آلدرمن یا همسایگان. سپس اسناد در اسرع وقت مورد بررسی قرار می گیرند ، و اسنادی که مدارک مربوط به جرم را تشکیل می دهند و اسناد مربوط به تحقیقات به دادستان عمومی ارسال می شوند ، و اسناد مرتبط با ارتش به نزدیکترین ارسال می شوند فرمانده قضایی نظامی. سایر اسناد در برابر رسید امضا شده بلافاصله به مالک بازگردانده می شوند. اشخاص ذینفع می توانند به دلایل و مطابق روال مقرر در آیین دادرسی نظامی به مقامات صالح در مورد نحوه توقیف اعتراض کنند.

-

اخذ مجوز برای جستجوی روزانه بلافاصله طبق روال مناسب در مکانهایی که مردم در آن رفت و آمد می کنند و یا در مکانهایی که ظاهرا فعالیتی به منزله قاچاق انجام می شود ، ضروری نیست.

-

-

-

-

ترکیه

-

-

-

-

جستجو در مکانهایی مانند مغازه ها ، فروشگاهها ، خانه های خصوصی که فعالیتهای تجاری در آنها انجام می شود ، انبارها ، انبارها، انبارها، مسافرخانه ها، هتل ها، پانسیون ها، سینما، تئاتر ، کازینو ، کافه تریا ، کلوپ های شبانه و محل زندگی آنها ، بدون اجازه می تواند انجام شود این مکانها برای عموم آزاد است و تا زمانی که جستجو در بخشهای آن برای عموم انجام شود. افراد، غیرنظامی یا نظامی، که مشکوک به پنهان کاری کالاهای قاچاق در سالن های گمرک هستند ، بدون محدودیت و شرط قابل جستجو است.

در مناطق گمرکی، این جستجو با بردن فرد مظنون به نزدیکترین کلانتری ، اداره دولتی یا پادگان نظامی انجام می شود.

-

-

-

مقاماتی که قانون آیین دادرسی کیفری برای قضات ، دادستان های عمومی و مقامات پلیس متهم به اجرای دستورات دادستان های عمومی به عنوان دستیار آنها در نظر گرفته است ، از این مقررات تأثیر نمی پذیرند. هر شخص یا وسیله نقلیه ای که در چنین مکان هایی دیده شود توسط مقامات مسئول متوقف می شود و چنین شخصی ، وسایل نقلیه و کالاها یا بارهای آنها جستجو می شود.

-

اگر با هشدار یا با "STOP" رعایت نشود ، با شلیک به هوا اخطار دوم داده می شود. اگر حتی این اخطار دوم نیز رعایت نشود، مقامات مسئول مجاز به استفاده از سلاح هستند. مفاد بندهای فوق در مورد قاچاقچیانی که ممکن است توسط افسران گارد گمرک و پلیس مسلح در داخل کشور دیده شوند نیز قابل استفاده است. مقامات مسئول همچنین مجاز به استفاده از سلاح علیه راننده وسیله نقلیه یا حیوانی هستند که از هشدار یا نشانه "STOP" ساخته شده با تیراندازی در هوا در منطقه گمرک اطاعت نمی کند.

-

-

-

-

-

استانبول در ترکیه و قوانین تجاری آن

-

-

-

-

وسایل نقلیه راه آهن از این ماده مستثنی هستند. اقدامات لازم برای انجام تحت شرایطی که متوقف شدن چنین وسیله نقلیه ای باید متوقف شود ، هنگام توقف در ایستگاه انجام می شود. اعضای سازمان های ژاندارمری یا گارد گمرک که وظیفه پیشگیری ، تعقیب و تحقیق در مورد قاچاق را بر عهده دارند مجاز به نزدیک شدن به هر نوع کشتی در آبهای سرزمینی یا مناطق گمرکی و بررسی محموله ها و اسناد آن هستند.

-

-

مفاد بند فوق در مورد شناورهایی که بدون اجازه و در مکان هایی که هیچ دفاتر گمرکی وجود ندارد ، نزدیک زمین کشیده شده اند یا ارتباطی با ساحل یا با کشتی های دیگر در ساحل یا رودخانه ها یا دریاچه هایی برقرار کرده اند نیز قابل اجرا است.

به هر کشتی که در داخل آبهای سرزمینی ترکیه یا مناطق گمرکی اجازه ورود اعضای ژاندارمری یا سازمان گارد گمرک را ندهد و فرار کند یا اقدام به فرار کند ، با نشان دادن پرچم در طول روز یا استفاده از آن متوقف خواهد شد. کد مورس یا علائم مشابه آن در طول شب مطابق با کد بین المللی نیروی دریایی.

-

-

-

شناوري كه اين هشدار را رعايت نكند با شليك توپ يا سلاح ديگر احتياط خواهد شد. اگر شناور مخالفت کند و به فرار خود ادامه دهد ، مستقیماً به سمت شناور شلیک می شود تا مجبور شود آن را متوقف کند. مقررات مربوط به وسایل نقلیه زمینی همچنین در مورد هواپیماهایی اعمال می شود که بدون نیاز به مکانهایی که دفاتر گمرکی ندارند ، فرود می آیند یا پرواز می کنند.

-

-

-

محموله هر کشتی با تناژ ناخالص بیش از 100 تن در کل هنگام ضبط این کشتی توقیف می شود ، در حالی که مسیر ورودی از یک کشور خارجی در آبهای سرزمینی ترکیه خارج از مسیر آن دیده می شود همانطور که در مقالات آن مشخص شده است ، به جز در مواردی که چنین انحرافی وجود داشته باشد به دلیل یک عمل خدا

کاپیتان یا نماینده کشتی که در صورت دستگیری بدون بار است ، نمی تواند اثبات کند که کشتی وی باری نداشته یا بار در بندر دیگری تخلیه شده یا محموله به دلیل متوسط قربانی شده است ، توسط یک مجازات می شود جریمه سنگین ده لیر برای هر تن.

-

-

-

کالای قاچاق، اعم از اینکه در مانیفست موجود باشد یا نباشد، در کشتی هایی یافت می شود که بدون اجازه و در مکان هایی که هیچ دفاتر گمرکی وجود ندارد ، در نزدیکی زمین کشیده شده اند یا با افراد در ساحل یا سایر کشتی ها در ساحل ارتباط متقابل برقرار کرده اند یا در رودخانه ها یا دریاچه هایی که مرزهای کشور را تشکیل می دهند ، مصادره خواهد شد.

-

کالاها و اقلامی که از اشخاص یا اموال مسافران ورودی به ترکیه پیدا شده و اگرچه مشمول گمرک یا انحصار نیستند ، اما به گمرک اعلام نمی شود ، توقیف می شود. اگر مسافر کالای دیگری را کالای خودش اعلام کند ، این کالای قاچاق توقیف می شود و مسافر و صاحب واقعی کالا هر دو با جریمه سنگینی برابر با میزان عوارضی که باید برای کالا پرداخت شود مجازات می شوند.

-

-

-

ترکیه

-

-

-

چند لینک مفید برای افرادی که تمایل به مسافرت، مهاجرت و یا سرمایه گذاری در ترکیه دارند:

-

جهت مسافرت و دیدن مناطق توریستی ترکیه: مهاجرت و سفر به ترکیه

-

جهت سرمایه گذاری در ترکیه: سرمایه گذاری در املاک ترکیه

-

همچنین جهت زندگی و اخذ اقامت، اطلاع از هزینه های اقامت و همچنین مشاوره با موسسه تخصصی در حوزه امور مربوط به ترکیه، می توانید از خدمات وبسایت www.wtthome.com استفاده کنید.

-

-

همانگونه متوجه شدین دانستن این نکات و قوانین و همچنین نقض قوانین در ترکیه موجب عواقب بدی برای متخلفین خواهد شد. امید واریم از این مطلب که توسط بنده از وبلاگ تگ تجارت منتشر شده است، راضی باشید. از لینک های فوق نیز برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با مراکز مطمعن جهت انجام خدمات مربوط به ترکیه نیز می توانید استفاده کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 385
  • بازدید کلی : 4306
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی