loading...

مفاهیم و روش های تجارت

در این مقاله بهترین گوشی ها از نظر کیفیت دوربین، زوم دوربین فیلمبرداری و سلفی را مشاهده کنید

بازدید : 13
يکشنبه 15 آبان 1401 زمان : 12:06

یکی از عناصر مهم در خرید گوشی، دوربین می باشد. در واقع لنز های تشکیل دهنده یک گوشی، می تواند تاثیر بسزایی در خرید این کالا داشته باشد. امروزه برند های تولید کننده گوشی در جهان، لنز های با کیفیت و پرقدرتی را درون گوشی ها قرار می دهند. همین موضوع سبب می شود عکس ها و فیلمبرداری در این گوشی ها به بهترین نحو ممکن، انجام بگیرد. در این مقاله می خواهیم نگاهی به بهترین گوشی هایی که دارای دوربین های فوق العاده برای عکاسی می باشند، بیندازیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات پیرامون این موضوع می باشید و یا قصد خرید گوشی را دارید، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.



بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

برند سامسونگ، همواره در تولید گوشی های قدرتمند و متنوع، بسیار فعال می باشد. این برند از نظر لنز و دوربین نیز به فکر استفاده کنندگان گوشی های خود بوده و همواره سعی کرده است از بهترین و با کیفیت ترین لنز ها در گوشی های خود استفاده کند. همین موضوع باعث شده است نگاهی دقیق تر و نزدیک تر به این برند و گوشی های تولید شده توسط آن بیندازیم و بررسی کنیم که کدامیک از گوشی های تولید شده توسط سامسونگ، دارای کیفیت بیشتری در بخش دوربین خود می باشند. در این مقاله، ترتیب قرارگیری این گوشی ها، بر اساس میزان قیمت آن ها از کم به زیاد می باشد.

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید و کیفیت دوربین برای شما مهم است، گوشی های زیر می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.



گوشی سامسونگ مدل Galaxy A22 5G

سامسونگ گوشی Galaxy A22 5G را در سال 2021 وارد بازار کرد. این گوشی در بخش دوربین، دارای لنز 3 گانه و مربع شکل می باشد. لنز نخست این مجموعه 48 مگاپیکسل بوده و از نوع واید است. این لنز مجهز به ویژگی PDAF نیز می باشد. دیگر لنز این مجموعه، 5 مگاپیکسل و از نوع اولتراواید می باشد. سرانجام لنز سوم این مجموعه 2 مگاپیکسل و از نوع عمق سنج است. همچنین بخش چهارم این ماژول را یک فلش LED تشکیل می دهد. در بخش سلفی نیز شاهد یک لنز 8 مگاپیکسلی می باشیم. این گوشی با قیمتی حدودا 5 میلیون تومان، قابل تهیه می باشد که از جمله گوشی های ارزان قیمت با دوربین مناسب و با کیفیت، می باشد.

Galaxy A22 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A23 5G

پس از گوشی Galaxy A22 5G، نوبت به Galaxy A23 5G می رسد. این گوشی نیز دارای کیفیت مناسب در بخش دوربین خود می باشد. سامسونگ این گوشی را در سپتامبر 2022 عرضه کرد. ماژول دوربین این گوشی، از 4 لنز به همراه یک فلش LED تشکیل شده است. نخستین لنز این مجموعه، 50 مگاپیکسل واید است. PDAF و OIS از جمله ویژگی های این لنز می باشند. دومین لنز به کار رفته در این گوشی، 5 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. لنز سوم، 2 مگاپیکسل ماکرو و لنز چهارم نیز 2 مگاپیکسل عمق سنج می باشند. در بخش سلفی نیز یک لنز 8 مگاپیکسلی واید به کار رفته است. این ترکیبات، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 1080 را به ثبت برسانند. این گوشی با قیمتی حدودا 5 میلیون پانصد هزار تومان، قابل تهیه می باشد.

Galaxy A23 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A32 5G

سامسونگ بدر جهت ارتقای سری A3 خود نیز در سال 2021، اقداماتی را انجام داده است و مدل Galaxy A32 5G را نیز به بازار عرضه کرده است. این گوشی، دارای ماژول دوربین چهارگانه می باشد. البته که در کنار این ترکیب، یک فلش LED نیز به کار رفته است. اولین لنزی که در این ماژول به کار رفته است، 48 مگاپیکسل واید است. این لنز دارای ویژگی PDAF می باشد. لنز بعدی از این مجموعه، 8 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. لنز های سوم و چهارم این مجموعه نیز به ترتیب 5 و 2 مگاپیکسل ماکرو و عمق سنج، می باشند. این ترکیبات، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برسانند. همچنین در بخش سلفی، از یک لنز 13 مگاپیکسلی واید استفاده شده است. این لنز می تواند ویدیو را با کیفیت 1080 ثبت نماید. این گوشی نیز در بازار ایران، قیمتی در حدود 6 میلیون تومان را دارد.

خرید گوشی سامسونگ از قلاب:

https://gholab.ir/fa/فیلتر/گوشی-موبایل/brand/Samsung-سامسونگ

Galaxy A32 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A52 4G

گوشی Galaxy A52 4G توسط سامسونگ در مارچ 2021 وارد بازار شد. این گوشی در دو نسخه ی 4G و 5G وارد بازار شد. منظور ما در این مقاله، نسخه 4G آن می باشد. این گوشی در بخش دوربین، از یک ماژول چهارگانه برخوردار است. در کنار این لنز ها، فلش LED نیز وجود دارد. نخستین لنز این مجموعه، 64 مگاپیکسل واید می باشد. این لنز مجهز به ویژگی های PDAF و OIS می باشد. دومین لنز، 12 مگاپیکسل و اولتراواید می باشد. لنز های سوم و چهارم نیز به ترتیب 5 و 5 مگاپیکسل ماکرو و عمق سنج، می باشند. در بخش سلفی نیز شاهد یک لنز با کیفیت 32 مگاپیکسل واید می باشیم. این لنز ها، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برسانند. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 8 میلیون تومان می باشد.

Galaxy A52 4G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A52s 5G

یک نسل پیشرفته تر از Galaxy A52 4G، گوشی A52s 5G می باشد. این گوشی در سپتامبر 2021 معرفی و وارد بازار شد. این گوشی مانند نسل قبلی خود، در بخش دوربین از یک ماژول چهارگانه به همراه فلش تشکیل شده است. البته که لنز ها پیشرفته قابل قبولی را نسبت به نسب قبلی خود داشته اند. نخستین لنز این مجموعه، 64 مگاپیکسل واید می باشد که به ویژگی های OIS و PDAF مجهز است. دومین لنز این مجموعه، 12 مگاپیکسل اولتراواید است. سومین و چهارمین لنز به کار رفته نیز هر کدام 5 مگاپیکسل ماکرو و عمق سنج می باشند. در بخش سلفی نیز شاهد به کار رفتن یک لنز 32 مگاپیکسلی می باشیم. چه در بخش اصلی و چه در بخش سلفی، می توان شاهد تهیه ویدیو با کیفیت 4K بود. این گوشی در بازار ایران، دارای قیمتی در حدود 10 میلیون تومان می باشد.

Galaxy A52s 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 FE 5G

سامسونگ در سال 2020، از یک گوشی بسیار قدرتمند و با کیفیت به نام S20 FE 5G رونمایی کرد. این گوشی در بخش های مختلف اعم از دوربین، دارای مشخصه های بسیار قدرتمندی می باشد. ماژول دوربین تشکیل دهنده این گوشی، از 3 لنز بوجود آمده است. نخستین لنز به کار رفته در این گوشی، 12 مگاپیکسل واید می باشد. این لنز به ویژگی هایی مانند Dual Pixel PDAF و OIS مجهز می باشد. دومین لنز این گوشی، 8 مگاپیکسل تله فوتو بوده و دارای ویژگی های PDAF، OIS و زوم 3 برابر اپتیکال می باشد. سرانجام آخرین لنز این گوشی، 12 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. در بخش سلفی، این گوشی مجهز به یک لنز با کیفیت 32 مگاپیکسل می باشد. لنز های تشکیل دهنده این گوشی، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 4K را ثبت کنند. همچنین قابلیت عکاسی پانوراما و HDR اتوماتیک نیز برای این گوشی موجود می باشد. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 14 میلیون تومان می باشد.

Galaxy S20 FE 5G

گوشی سامسونگ مدل S21 FE 5G

در سال 2022 و در ماه ژانویه، سامسونگ از جدیدترین گوشی قدرتمند خود به نام S21 FE 5G رونمایی کرد. این گوشی دارای 3 لنز دوربین می باشد که به صورت عمدی و خطی قرار دارند. اصلی ترین لنز موجود در این گوشی، 12 مگاپیکسل واید می باشد که دارای ویژگی های Dual Pixel PDAF و OIS است. دومین لنز به کار رفته در این گوشی، 8 مگاپیکسل تله فوتو می باشد که دارای ویژگی های OIS، PDAF و زوم 3 برابری اپتیکال می باشد. سرانجام آخرین لنز موجود در این گوشی، 12 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. در بخش سلفی نیز شاهد یک لنز با کیفیت 32 مگاپیکسل واید می باشیم. کیفیت فیلمبرداری در این گوشی، 4K می باشد. همچنین قابلیت عکاسی پانوراما و HDR اتوماتیک نیز برای S21 FE 5G موجود است. این گوشی در کشور ما، در حدود 16 میلیون تومان قیمت دارد.

S21 FE 5G

گوشی سامسونگ مدل Note 20 Ultra 5G

گوشی Note 20 Ultra 5G در سال 2020 توسط سامسونگ معرفی شد. این گوشی که دارای قلم می باشد، بسیار زیبا و شیک بوده و به دلیل طراحی فوق العاده خود، بسیار مورد استقبال واقع شده است. در بخش دوربین نیز سامسونگ بسیار کیفیت کار را بالا برده و نهایت تلاش خود را برای بازدهی هرچه بیشتر این لنز ها، گذاشته است. در این گوشی، شاهد 3 لنز عمودی که در یک ماژول مستطیل شکل قرار داده شده، می باشیم. نخستین لنز این مجموعه، 108 مگاپیکسل واید می باشد. این لنز به ویژگی های PDAF، OIS و Laser AF مجهز است. دومین لنز به کار رفته در این مجموعه، 12 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو می باشد. این لنز نیز دارای ویژگی هایی نظیر PDAF، OIS، زوم 5 برابری اپتیکال و زوم 50 برابری هیبرید می باشیم. سرانجام لنز آخر از این مجموعه، 12 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. این سه لنز، می توانند ویدیو هایی با کیفیت بالای 8K ثبت نمایند.
همچنین در بخش دوربین سلفی، از یک لنز با کیفیت 10 مگاپیکسل واید استفاده شده است. این لنز نیز به ویژگی Dual Pixel PDAF مجهز می باشد. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 30 میلیون تومان می باشد.

Note 20 Ultra 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G

سامسونگ در سال 2021 و ماه ژانویه، گوشی S21 Ultra 5G را روانه بازار کرد. این گوشی دارای یک ماژول دوربین مستطیل شکل به همراه 4 لنز دوربین و یک فلش LED می باشد. لنز اصلی این گوشی، 108 مگاپیکسل واید بوده و دارای ویژگی های PDAF، OIS و Laser AF می باشد. دومین لنز موجود در این گوشی، 10 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو می باشد. این لنز هم به ویژگی هایی مانند Dual Pixel PDAF، OIS و زوم 10 برابری اپتیکال مجهز می باشند. لنز سوم از این مجموعه، 10 مگاپیکسل تله فوتو می باشد. این لنز دارای ویژگی های Dual Pixel PDAF، OIS و زوم 3 برابری اپتیکال است. سرانجام آخرین لنز به کار رفته در این گوشی نیز 12 مگاپیکسل اولتراواید است. این لنز به ویژگی های Dual Pixel PDAF و Super Steady Video مجهز است. این لنز ها، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 8K را ثبت کنند.
در بخش دوربین سلفی نیز شاهد به کار رفتن یک لنز 40 مگاپیکسلی واید می باشیم. کیفیت ویدیو های ثبت شده توسط این لنز، 4K می باشد. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 35 میلیون تومان می باشد.

Galaxy S21 Ultra 5G

گوشی سامسونگ مدل S22 Ultra 5G

آخرین عنوان از بهترین گوشی های سامسونگ که دارای دوربین های با کیفیتی می باشند، متعلق به S22 Ultra 5G می باشد. این گوشی دارای 4 لنز دوربین به همراه یک فلش LED می باشد. اصلی ترین لنز این مجموعه، 108 مگاپیکسل واید می باشد. PDAF، OIS و Laser AF در این لنز وجود دارند. دومین لنز، 10 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو می باشد. Dual Pixel PDAF، OIS و زوم 10 برابری اپتیکال، از دیگر ویژگی های این لنز می باشند. سومین لنز به کار رفته در این گوشی، 10 مگاپیکسل تله فوتو می باشد. Dual Pixel PDAF، OIS و زوم 3 برابری اپتیکال، از ویژگی های این لنز می باشند. سرانجام آخرین لنز این مجموعه، 12 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. این لنز دارای ویژگی های Dual Pixel PDAF و Super Steady Video می باشد.
در بخش دوربین سلفی این گوشی نیز شاهد لنز 40 مگاپیکسل واید می باشیم. این لنز به PDAF نیز مجهز می باشد. در بخش ماژول اصلی، ویدیو با کیفیت 8K و در بخش سلفی نیز ویدیو هایی با کیفیت 4K بدست می آید. این گوشی در ایران دارای قیمتی در حدود 35 الی 45 میلیون تومان می باشد.

S22 Ultra 5G

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین

اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید و کیفیت دوربین برای شما مهم است، گوشی های زیر می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

برای خرید گوشی شیائومی به فروشگاه قلاب مراجعه کنید:

https://gholab.ir/fa/فیلتر/گوشی-موبایل/brand/شیائومی-Xiaomi

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s

شیائومی، از جمله برند های معتبر در دنیا می باشد که در زمینه تولید موبایل نیز فعالیت دارد. این برند توانسته در سال های گذشته، رتبه ی خوبی در فروش گوشی بدست بیاورد. عموما گوشی های شیائومی، از دوربین خوب، کیفیت بالای صفحه نمایش، نرم افزار روان و سخت افزار قدرتمند بهره مند است. یکی از اقتصادی ترین و بهترین گوشی های شیائومی که ماژول دوربین قدرتمندی نیز دارد، Redmi Note 11s می باشد. شیائومی این گوشی را در سال 2022 و در ماه فوریه معرفی و روانه بازار کرد. ماژول دوربین این گوشی از 4 لنز تشکیل شده است. لنز نخست 108 مگاپیکسل واید بوده و به PDAF مجهز است. لنز دوم 8 مگاپیکسل اولتراواید، لنز سوم 2 مگاپیکسل ماکرو و لنز آخر نیز 2 مگاپیکسل عمق سنج می باشد. در بخش سلفی نیز شاهد قرار گیری لنز 16 مگاپیکسلی واید می باشیم. بوسیله این لنز ها، می توان ویدیو هایی با کیفیت 1080 ثبت و ضبط کرد. قیمت این گوشی در ایران، حدود 6 میلیون پانصد هزار تومان است.

Redmi Note 11s

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro

دومین گوشی برتر شیائومی از نظر قیمت و دوربین، نوت 10 پرو می باشد. این گوشی در مارچ 2021 معرفی شد. ماژول دوربین این گوشی از 4 لنز تشکیل شده است. لنز نخست 108 مگاپیکسل واید به همراه PDAF، لنز دوم 8 مگاپیکسل اولتراواید، لنز سوم 5 مگاپیکسل ماکرو و لنز آخر نیز 2 مگاپیکسل عمق سنج می باشد. این لنز ها می توانند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برسانند. در بخش سلفی، لنز 16 مگاپیکسل واید قرار دارد که می تواند ویدیو با کیفیت 1080 را ثبت نماید. این گوشی در بازار ایران، دارای قیمت حدودی 7 میلیون تومان است.

Redmi Note 10 Pro

گوشی شیائومی مدل 11 Lite 5G NE

یکی از خاص ترین گوشی های تولید شده توسط شیائومی، 11 Lite 5G NE می باشد. این گوشی در اکتبر 2021 معرفی و وارد بازار شد. ماژول دوربین این گوشی، از سه لنز در یک بخش مربع شکل تشکیل شده است. لنز اصلی این گوشی، 64 مگاپیکسل واید می باشد. همچنین این لنز از ویژگی PDAF نیز برخوردار است. لنز دوم، 8 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. لنز آخر این مجموعه نیز 5 مگاپیکسل تله فوتو ماکرو است. این لنز به ویژگی AF مجهز است. این ماژول، می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برساند. در بخش سلفی، لنز 20 مگاپیکسل واید وجود دارد که می تواند ویدیو با کیفیت 1080 را به ثبت برساند. قیمت این گوشی در بازار ایران، بین 8 الی 9 میلیون تومان می باشد.

11 Lite 5G NE

گوشی شیائومی مدل Poco F4

گوشی پوکو F4 در سال 2022 روانه بازار شد. شیائومی برای این گوشی، تدارکات فراوانی دیده است. در بخش دوربین، یک ماژول مستطیل شکل وجود دارد که درون آن، یک کادر دایره ای شکل حاوی 3 لنز وجود دارد. لنز نخست، 64 مگاپیکسل واید بوده که به PDAF و OIS مجهز است. لنز دوم 8 مگاپیکسل اولتراواید و لنز سوم نیز 2 مگاپیکسل ماکرو می باشد. این ماژول توانایی ضبط ویدیو در کیفیت 4K را دارد. در بخش سلفی نیز شاهد بکارگیری لنز 20 مگاپیکسلی می باشیم. این لنز واید بوده و می تواند ویدیو با کیفیت 1080 را به ثبت برساند. این گوشی در بازار ایران قیمتی در حدود 11.5 تا 12.5 میلیون تومان را دارد.

Poco F4

گوشی شیائومی مدل 12S Ultra

یکی از قدرتمندترین گوشی های تولید شده توسط شیائومی که دارای دوربین بسیار هیجان انگیزی می باشد، 12S Ultra می باشد. ماژول دوربین این گوشی، حدود یک سوم بخش پشتی گوشی را پوشانده است که حجم وسیعی می باشد. شیائومی این گوشی را در جولای 2022 وارد بازار کرده است. ماژول چهارگانه نصب شده بر روی این گوشی، دارای لنز های 50.3 مگاپیکسل واید به همراه ویژگی های Dual Pixel PDAF، Laser AF و OIS، 48 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو به همراه ویژگی های PDAF، OIS و زوم 5 برابری اپتیکال، 48 مگاپیکسل اولتراواید به همراه ویژگی Dual Pixel PDAF و عمق سنج TOF 3D می باشد. چنین ماژولی، می تواند ویدیو با کیفیت خارق العاده 8K را به ثبت برساند. در بخش سلفی، یک لنز 32 مگاپیکسلی قابل مشاهده است که از نوع واید می باشد. قیمت این گوشی در بازار ایران، حوالی 31 میلیون تومان می باشد.

12S Ultra

گوشی شیائومی مدل Redmi K50 Ultra

آخرین گوشی مورد نظر در بخش بهترین دوربین ها برای برند شیائومی، Redmi K50 Ultra می باشد. این گوشی در آگوست 2022 معرفی و روانه بازار شد. ماژول دوربین این گوشی، مستطیل شکل بوده و به دو بخش تفکیک شده است. در بخش بالا، لنز اصلی این گوشی یعنی 108 مگاپیکسل واید قرار دارد. OIS و PDAF نیز در کنار این لنز حضور دارند. در بخش پایین، دو لنز 8 مگاپیکسل اولتراواید و 2 مگاپیکسل ماکرو حضور دارند. این ماژول می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را ثبت کند. در بخش سلفی، یک لنز 20 مگاپیکسلی واید حضور دارد که ویدیو با کیفیت 1080 را ضبط می کند. این گوشی هنوز وارد بازار ایران نشده است. به همین دلیل، نمی توان قیمتی برای آن عنوان کرد.

 Redmi K50 Ultra

بهترین گوشی های هواوی از نظر دوربین

اگر قصد خرید گوشی هواوی را دارید و کیفیت دوربین برای شما مهم است، گوشی های زیر می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

گوشی هواوی مدل Nova 9 Pro

هواوی نیز در سال های گذشته، روی ماژول دوربین در گوشی های خود، پیشرفت های قابل ملاحظه ای کرده است. نتیجه این موضوع باعث شده گوشی های قدرتمندی توسط این برند چینی وارد بازار شود. نخستین گوشی مورد بررسی، Nova 9 Pro می باشد. این گوشی در سپتامبر 2021 وارد بازار شد. ماژول دوربین این گوشی از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت بالا لنز اصلی و قسمت پایین، لنز های تکمیل کننده حضور دارند. لنز اصلی این گوشی، 50 مگاپیکسل واید می باشد. لنز دوم این گوشی 8 مگاپیکسل اولتراواید و لنز های سوم و چهارم آن نیز 2 مگاپیکسل عمق سنج و ماکرو می باشند. این ماژول می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برساند.

Nova 9 Pro



نکته ی جالب درباره دوربین Nova 9 Pro، در بخش سلفی آن می باشد. جایی که به جای حضور یک لنز، از دو لنز استفاده شده است. لنز نخست 32 مگاپیکسل واید و لنز بعدی، 32 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. همین موضوع باعث افزایش کیفیت تصویربرداری، در استفاده از لنز های سلفی می شود. این لنز ها می توانند ویدیو را مانند ماژول پشت، با کیفیت 4K ثبت کنند. اطلاعاتی از قیمت این گوشی در بازار ایران، در دسترس نمی باشد.



برای خرید گوشی هواوی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://gholab.ir/fa/فیلتر/گوشی-موبایل/brand/Huawei-هوآوی

گوشی هواوی مدل Mate X2 4G

هواوی در سال 2021، اقدام به تولید یک گوشی با صفحه نمایش تاشو کرد. این گوشی Mate X2 4G می باشد. البته نکته جالب این موضوع می باشد که هواوی برای این گوشی، از دوربین های خوبی نیز استفاده کرده است. لنز اصلی این گوشی 50 مگاپیکسل واید بوده که به ویژگی هایی مانند Multi Directional PDAF، Laser AF و OIS مجهز است. لنز بعدی، 12 مگاپیکسل تله فوتو بوده و دارای ویژگی های PDAF، OIS و زوم 3 برابری اپتیکال می باشد. لنز سوم، 8 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو بوده و دارای ویژگی های PDAF، OIS و زوم 10 برابری اپتیکال می باشد. سرانجام لنز آخر این مجموعه نیز یک لنز 16 مگاپیکسلی اولتراواید به همراه AF می باشد. این ماژول دوربین، می تواند ویدیو با کیفیت 4K را ثبت نماید.
در بخش سلفی، شاهد حضور یک لنز با کیفیت 16 مگاپیکسل و از نوع واید می باشیم. این لنز می تواند ویدیو را با کیفیت 1080، به ثبت برساند. قیمت این گوشی نیز در بازار ایران نامشخص است.

Mate X2 4G

گوشی هواوی مدل Mate 40 Pro 4G

این گوشی در جولای 2021 وارد بازار شد. هواوی برای این گوشی، از یک ماژول دوربین سه گانه و به صورت دایره شکل استفاده کرده است. لنز اول این مجموعه، 50 مگاپیکسل واید بوده و به ویژگی های Multi Directional PDAF و Laser AF مجهز است. لنز دوم مجموعه، 12 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو است که این لنز نیز دارای ویژگی های PDAF، OIS و زوم 5 برابری اپتیکال می باشد. سرانجام آخری لنز به کار رفته توسط هواوی در این گوشی، 20 مگاپیکسل اولتراواید می باشد که این لنز نیز دارای ویژگی PDAF است. ویدیو های ثبت شده توسط این لنز، از کیفیت 4K برخوردار می باشند.
در دوربین سلفی این گوشی نیز یک لنز 13 مگاپیکسلی اولتراواید و عمق سنج TOF 3D حضور دارد. کیفیت ویدیو های ثبت شده توسط این لنز، 4K می باشد. از این گوشی نیز قیمتی در حال حاضر در دسترس نمی باشد.

Mate 40 Pro 4G

گوشی هواوی مدل P50 Pro

آخرین عنوان از بهترین گوشی های هواوی که دارای دوربین های قدرتمندی می باشند، مربوط به P50 Pro می باشد. این گوشی دارای یک ماژول بزرگ دوربین و به صورت دو دایره مشکی رنگ، می باشد. در بخش بالا سه لنز و در بخش پایین نیز یک لنز به همراه فلش LED حضور دارند. نخستین لنز این مجموعه، 50 مگاپیکسل واید بوده که دارای ویژگی های PDAF، OIS و Laser AF می باشد. لنز دوم این گوشی، 64 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو است که دارای ویژگی های PDAF، OIS، زوم 3.5 برابری اپتیکال و زوم 7 برابری Lossless Zoom می باشد. لنز سوم، 13 مگاپیکسلی اولتراواید به همراه AF و لنز چهارم نیز 40 مگاپیکسل B/W به همراه AF می باشد. این ماژول می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برساند.
در بخش سلفی این دوربین نیز لنز 13 مگاپیکسلی واید حضور دارد که به ویژگی AF مجهز است. این لنز نیز می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برساند. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 27.5 میلیون تومان می باشد.

P50 Pro

نتیجه گیری درباره دوربین گوشی ها

همانطور که مشاهده کردید، امروزه برند های مختلف گوشی سازی در جهان، اقدام به ارائه لنز ها و دوربین هایی می کنند که مخاطب را از کیفیت، شگفت زده کند. در واقع لنز ها، بخش بسیار مهمی برای استفاده کنندگان می باشد؛ زیرا کم و بیش این ویژگی گوشی، روزانه به کار افراد می آید. بنابراین نیاز است کیفیت در این موضوع بسیار بالا باشد.

همانطور که مشاهده کردید، برند های سامسونگ، شیائومی و هواوی، در سالیان گذشته، به بخش دوربین گوشی های خود، توجه خاصی نموده اند. این موضوع از روی لنز های باکیفیتی که روی این گوشی ها نصب شده است، مشخص است. همچنین در کنار این لنز ها، ویژگی های قدرتمندی حضور دارند تا عکسبرداری و فیلمبرداری به بالاترین کیفیت موجود برسد.

در این مقاله سعی شد بهترین گوشی های این برند ها که در آن ها دوربین و لنز به بالاترین کیفیت وجود دارد، معرفی شوند. هر کدام از این گوشی ها، می توانند در نوع خود بسیار پرقدرت و هیجان انگیز باشند. بنابراین قطعا انتخاب برای شخصی که دوربین، یکی از مهم ترین مولفه ها برای وی می باشد، بسیار سخت است.

در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و سودمندی را در اختیار شما مخاطبین عزیز، قرار داده باشد. در ضمن اگر میخواهید مدل های مختلف گوشی معرفی شده از نظر دوربین را از نظر قیمت هم به صورت دقیق مقایسه کنید، وب سایت قلاب به روزترین لیست قیمت را جهت بررسی دقیق تر برای شما فراهم کرده است.

منبع این نوشته:

https://gholab.ir/blog/بهترین-گوشی-های-از-نظر-دوربین/دیجیتال/موبایل

یکی از عناصر مهم در خرید گوشی، دوربین می باشد. در واقع لنز های تشکیل دهنده یک گوشی، می تواند تاثیر بسزایی در خرید این کالا داشته باشد. امروزه برند های تولید کننده گوشی در جهان، لنز های با کیفیت و پرقدرتی را درون گوشی ها قرار می دهند. همین موضوع سبب می شود عکس ها و فیلمبرداری در این گوشی ها به بهترین نحو ممکن، انجام بگیرد. در این مقاله می خواهیم نگاهی به بهترین گوشی هایی که دارای دوربین های فوق العاده برای عکاسی می باشند، بیندازیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات پیرامون این موضوع می باشید و یا قصد خرید گوشی را دارید، لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.



بهترین گوشی های سامسونگ از نظر دوربین

برند سامسونگ، همواره در تولید گوشی های قدرتمند و متنوع، بسیار فعال می باشد. این برند از نظر لنز و دوربین نیز به فکر استفاده کنندگان گوشی های خود بوده و همواره سعی کرده است از بهترین و با کیفیت ترین لنز ها در گوشی های خود استفاده کند. همین موضوع باعث شده است نگاهی دقیق تر و نزدیک تر به این برند و گوشی های تولید شده توسط آن بیندازیم و بررسی کنیم که کدامیک از گوشی های تولید شده توسط سامسونگ، دارای کیفیت بیشتری در بخش دوربین خود می باشند. در این مقاله، ترتیب قرارگیری این گوشی ها، بر اساس میزان قیمت آن ها از کم به زیاد می باشد.

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید و کیفیت دوربین برای شما مهم است، گوشی های زیر می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.



گوشی سامسونگ مدل Galaxy A22 5G

سامسونگ گوشی Galaxy A22 5G را در سال 2021 وارد بازار کرد. این گوشی در بخش دوربین، دارای لنز 3 گانه و مربع شکل می باشد. لنز نخست این مجموعه 48 مگاپیکسل بوده و از نوع واید است. این لنز مجهز به ویژگی PDAF نیز می باشد. دیگر لنز این مجموعه، 5 مگاپیکسل و از نوع اولتراواید می باشد. سرانجام لنز سوم این مجموعه 2 مگاپیکسل و از نوع عمق سنج است. همچنین بخش چهارم این ماژول را یک فلش LED تشکیل می دهد. در بخش سلفی نیز شاهد یک لنز 8 مگاپیکسلی می باشیم. این گوشی با قیمتی حدودا 5 میلیون تومان، قابل تهیه می باشد که از جمله گوشی های ارزان قیمت با دوربین مناسب و با کیفیت، می باشد.

Galaxy A22 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A23 5G

پس از گوشی Galaxy A22 5G، نوبت به Galaxy A23 5G می رسد. این گوشی نیز دارای کیفیت مناسب در بخش دوربین خود می باشد. سامسونگ این گوشی را در سپتامبر 2022 عرضه کرد. ماژول دوربین این گوشی، از 4 لنز به همراه یک فلش LED تشکیل شده است. نخستین لنز این مجموعه، 50 مگاپیکسل واید است. PDAF و OIS از جمله ویژگی های این لنز می باشند. دومین لنز به کار رفته در این گوشی، 5 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. لنز سوم، 2 مگاپیکسل ماکرو و لنز چهارم نیز 2 مگاپیکسل عمق سنج می باشند. در بخش سلفی نیز یک لنز 8 مگاپیکسلی واید به کار رفته است. این ترکیبات، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 1080 را به ثبت برسانند. این گوشی با قیمتی حدودا 5 میلیون پانصد هزار تومان، قابل تهیه می باشد.

Galaxy A23 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A32 5G

سامسونگ بدر جهت ارتقای سری A3 خود نیز در سال 2021، اقداماتی را انجام داده است و مدل Galaxy A32 5G را نیز به بازار عرضه کرده است. این گوشی، دارای ماژول دوربین چهارگانه می باشد. البته که در کنار این ترکیب، یک فلش LED نیز به کار رفته است. اولین لنزی که در این ماژول به کار رفته است، 48 مگاپیکسل واید است. این لنز دارای ویژگی PDAF می باشد. لنز بعدی از این مجموعه، 8 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. لنز های سوم و چهارم این مجموعه نیز به ترتیب 5 و 2 مگاپیکسل ماکرو و عمق سنج، می باشند. این ترکیبات، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برسانند. همچنین در بخش سلفی، از یک لنز 13 مگاپیکسلی واید استفاده شده است. این لنز می تواند ویدیو را با کیفیت 1080 ثبت نماید. این گوشی نیز در بازار ایران، قیمتی در حدود 6 میلیون تومان را دارد.

خرید گوشی سامسونگ از قلاب:

https://gholab.ir/fa/فیلتر/گوشی-موبایل/brand/Samsung-سامسونگ

Galaxy A32 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A52 4G

گوشی Galaxy A52 4G توسط سامسونگ در مارچ 2021 وارد بازار شد. این گوشی در دو نسخه ی 4G و 5G وارد بازار شد. منظور ما در این مقاله، نسخه 4G آن می باشد. این گوشی در بخش دوربین، از یک ماژول چهارگانه برخوردار است. در کنار این لنز ها، فلش LED نیز وجود دارد. نخستین لنز این مجموعه، 64 مگاپیکسل واید می باشد. این لنز مجهز به ویژگی های PDAF و OIS می باشد. دومین لنز، 12 مگاپیکسل و اولتراواید می باشد. لنز های سوم و چهارم نیز به ترتیب 5 و 5 مگاپیکسل ماکرو و عمق سنج، می باشند. در بخش سلفی نیز شاهد یک لنز با کیفیت 32 مگاپیکسل واید می باشیم. این لنز ها، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برسانند. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 8 میلیون تومان می باشد.

Galaxy A52 4G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A52s 5G

یک نسل پیشرفته تر از Galaxy A52 4G، گوشی A52s 5G می باشد. این گوشی در سپتامبر 2021 معرفی و وارد بازار شد. این گوشی مانند نسل قبلی خود، در بخش دوربین از یک ماژول چهارگانه به همراه فلش تشکیل شده است. البته که لنز ها پیشرفته قابل قبولی را نسبت به نسب قبلی خود داشته اند. نخستین لنز این مجموعه، 64 مگاپیکسل واید می باشد که به ویژگی های OIS و PDAF مجهز است. دومین لنز این مجموعه، 12 مگاپیکسل اولتراواید است. سومین و چهارمین لنز به کار رفته نیز هر کدام 5 مگاپیکسل ماکرو و عمق سنج می باشند. در بخش سلفی نیز شاهد به کار رفتن یک لنز 32 مگاپیکسلی می باشیم. چه در بخش اصلی و چه در بخش سلفی، می توان شاهد تهیه ویدیو با کیفیت 4K بود. این گوشی در بازار ایران، دارای قیمتی در حدود 10 میلیون تومان می باشد.

Galaxy A52s 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 FE 5G

سامسونگ در سال 2020، از یک گوشی بسیار قدرتمند و با کیفیت به نام S20 FE 5G رونمایی کرد. این گوشی در بخش های مختلف اعم از دوربین، دارای مشخصه های بسیار قدرتمندی می باشد. ماژول دوربین تشکیل دهنده این گوشی، از 3 لنز بوجود آمده است. نخستین لنز به کار رفته در این گوشی، 12 مگاپیکسل واید می باشد. این لنز به ویژگی هایی مانند Dual Pixel PDAF و OIS مجهز می باشد. دومین لنز این گوشی، 8 مگاپیکسل تله فوتو بوده و دارای ویژگی های PDAF، OIS و زوم 3 برابر اپتیکال می باشد. سرانجام آخرین لنز این گوشی، 12 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. در بخش سلفی، این گوشی مجهز به یک لنز با کیفیت 32 مگاپیکسل می باشد. لنز های تشکیل دهنده این گوشی، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 4K را ثبت کنند. همچنین قابلیت عکاسی پانوراما و HDR اتوماتیک نیز برای این گوشی موجود می باشد. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 14 میلیون تومان می باشد.

Galaxy S20 FE 5G

گوشی سامسونگ مدل S21 FE 5G

در سال 2022 و در ماه ژانویه، سامسونگ از جدیدترین گوشی قدرتمند خود به نام S21 FE 5G رونمایی کرد. این گوشی دارای 3 لنز دوربین می باشد که به صورت عمدی و خطی قرار دارند. اصلی ترین لنز موجود در این گوشی، 12 مگاپیکسل واید می باشد که دارای ویژگی های Dual Pixel PDAF و OIS است. دومین لنز به کار رفته در این گوشی، 8 مگاپیکسل تله فوتو می باشد که دارای ویژگی های OIS، PDAF و زوم 3 برابری اپتیکال می باشد. سرانجام آخرین لنز موجود در این گوشی، 12 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. در بخش سلفی نیز شاهد یک لنز با کیفیت 32 مگاپیکسل واید می باشیم. کیفیت فیلمبرداری در این گوشی، 4K می باشد. همچنین قابلیت عکاسی پانوراما و HDR اتوماتیک نیز برای S21 FE 5G موجود است. این گوشی در کشور ما، در حدود 16 میلیون تومان قیمت دارد.

S21 FE 5G

گوشی سامسونگ مدل Note 20 Ultra 5G

گوشی Note 20 Ultra 5G در سال 2020 توسط سامسونگ معرفی شد. این گوشی که دارای قلم می باشد، بسیار زیبا و شیک بوده و به دلیل طراحی فوق العاده خود، بسیار مورد استقبال واقع شده است. در بخش دوربین نیز سامسونگ بسیار کیفیت کار را بالا برده و نهایت تلاش خود را برای بازدهی هرچه بیشتر این لنز ها، گذاشته است. در این گوشی، شاهد 3 لنز عمودی که در یک ماژول مستطیل شکل قرار داده شده، می باشیم. نخستین لنز این مجموعه، 108 مگاپیکسل واید می باشد. این لنز به ویژگی های PDAF، OIS و Laser AF مجهز است. دومین لنز به کار رفته در این مجموعه، 12 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو می باشد. این لنز نیز دارای ویژگی هایی نظیر PDAF، OIS، زوم 5 برابری اپتیکال و زوم 50 برابری هیبرید می باشیم. سرانجام لنز آخر از این مجموعه، 12 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. این سه لنز، می توانند ویدیو هایی با کیفیت بالای 8K ثبت نمایند.
همچنین در بخش دوربین سلفی، از یک لنز با کیفیت 10 مگاپیکسل واید استفاده شده است. این لنز نیز به ویژگی Dual Pixel PDAF مجهز می باشد. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 30 میلیون تومان می باشد.

Note 20 Ultra 5G

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S21 Ultra 5G

سامسونگ در سال 2021 و ماه ژانویه، گوشی S21 Ultra 5G را روانه بازار کرد. این گوشی دارای یک ماژول دوربین مستطیل شکل به همراه 4 لنز دوربین و یک فلش LED می باشد. لنز اصلی این گوشی، 108 مگاپیکسل واید بوده و دارای ویژگی های PDAF، OIS و Laser AF می باشد. دومین لنز موجود در این گوشی، 10 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو می باشد. این لنز هم به ویژگی هایی مانند Dual Pixel PDAF، OIS و زوم 10 برابری اپتیکال مجهز می باشند. لنز سوم از این مجموعه، 10 مگاپیکسل تله فوتو می باشد. این لنز دارای ویژگی های Dual Pixel PDAF، OIS و زوم 3 برابری اپتیکال است. سرانجام آخرین لنز به کار رفته در این گوشی نیز 12 مگاپیکسل اولتراواید است. این لنز به ویژگی های Dual Pixel PDAF و Super Steady Video مجهز است. این لنز ها، می توانند ویدیو هایی با کیفیت 8K را ثبت کنند.
در بخش دوربین سلفی نیز شاهد به کار رفتن یک لنز 40 مگاپیکسلی واید می باشیم. کیفیت ویدیو های ثبت شده توسط این لنز، 4K می باشد. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 35 میلیون تومان می باشد.

Galaxy S21 Ultra 5G

گوشی سامسونگ مدل S22 Ultra 5G

آخرین عنوان از بهترین گوشی های سامسونگ که دارای دوربین های با کیفیتی می باشند، متعلق به S22 Ultra 5G می باشد. این گوشی دارای 4 لنز دوربین به همراه یک فلش LED می باشد. اصلی ترین لنز این مجموعه، 108 مگاپیکسل واید می باشد. PDAF، OIS و Laser AF در این لنز وجود دارند. دومین لنز، 10 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو می باشد. Dual Pixel PDAF، OIS و زوم 10 برابری اپتیکال، از دیگر ویژگی های این لنز می باشند. سومین لنز به کار رفته در این گوشی، 10 مگاپیکسل تله فوتو می باشد. Dual Pixel PDAF، OIS و زوم 3 برابری اپتیکال، از ویژگی های این لنز می باشند. سرانجام آخرین لنز این مجموعه، 12 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. این لنز دارای ویژگی های Dual Pixel PDAF و Super Steady Video می باشد.
در بخش دوربین سلفی این گوشی نیز شاهد لنز 40 مگاپیکسل واید می باشیم. این لنز به PDAF نیز مجهز می باشد. در بخش ماژول اصلی، ویدیو با کیفیت 8K و در بخش سلفی نیز ویدیو هایی با کیفیت 4K بدست می آید. این گوشی در ایران دارای قیمتی در حدود 35 الی 45 میلیون تومان می باشد.

S22 Ultra 5G

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین

اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید و کیفیت دوربین برای شما مهم است، گوشی های زیر می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

برای خرید گوشی شیائومی به فروشگاه قلاب مراجعه کنید:

https://gholab.ir/fa/فیلتر/گوشی-موبایل/brand/شیائومی-Xiaomi

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11s

شیائومی، از جمله برند های معتبر در دنیا می باشد که در زمینه تولید موبایل نیز فعالیت دارد. این برند توانسته در سال های گذشته، رتبه ی خوبی در فروش گوشی بدست بیاورد. عموما گوشی های شیائومی، از دوربین خوب، کیفیت بالای صفحه نمایش، نرم افزار روان و سخت افزار قدرتمند بهره مند است. یکی از اقتصادی ترین و بهترین گوشی های شیائومی که ماژول دوربین قدرتمندی نیز دارد، Redmi Note 11s می باشد. شیائومی این گوشی را در سال 2022 و در ماه فوریه معرفی و روانه بازار کرد. ماژول دوربین این گوشی از 4 لنز تشکیل شده است. لنز نخست 108 مگاپیکسل واید بوده و به PDAF مجهز است. لنز دوم 8 مگاپیکسل اولتراواید، لنز سوم 2 مگاپیکسل ماکرو و لنز آخر نیز 2 مگاپیکسل عمق سنج می باشد. در بخش سلفی نیز شاهد قرار گیری لنز 16 مگاپیکسلی واید می باشیم. بوسیله این لنز ها، می توان ویدیو هایی با کیفیت 1080 ثبت و ضبط کرد. قیمت این گوشی در ایران، حدود 6 میلیون پانصد هزار تومان است.

Redmi Note 11s

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro

دومین گوشی برتر شیائومی از نظر قیمت و دوربین، نوت 10 پرو می باشد. این گوشی در مارچ 2021 معرفی شد. ماژول دوربین این گوشی از 4 لنز تشکیل شده است. لنز نخست 108 مگاپیکسل واید به همراه PDAF، لنز دوم 8 مگاپیکسل اولتراواید، لنز سوم 5 مگاپیکسل ماکرو و لنز آخر نیز 2 مگاپیکسل عمق سنج می باشد. این لنز ها می توانند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برسانند. در بخش سلفی، لنز 16 مگاپیکسل واید قرار دارد که می تواند ویدیو با کیفیت 1080 را ثبت نماید. این گوشی در بازار ایران، دارای قیمت حدودی 7 میلیون تومان است.

Redmi Note 10 Pro

گوشی شیائومی مدل 11 Lite 5G NE

یکی از خاص ترین گوشی های تولید شده توسط شیائومی، 11 Lite 5G NE می باشد. این گوشی در اکتبر 2021 معرفی و وارد بازار شد. ماژول دوربین این گوشی، از سه لنز در یک بخش مربع شکل تشکیل شده است. لنز اصلی این گوشی، 64 مگاپیکسل واید می باشد. همچنین این لنز از ویژگی PDAF نیز برخوردار است. لنز دوم، 8 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. لنز آخر این مجموعه نیز 5 مگاپیکسل تله فوتو ماکرو است. این لنز به ویژگی AF مجهز است. این ماژول، می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برساند. در بخش سلفی، لنز 20 مگاپیکسل واید وجود دارد که می تواند ویدیو با کیفیت 1080 را به ثبت برساند. قیمت این گوشی در بازار ایران، بین 8 الی 9 میلیون تومان می باشد.

11 Lite 5G NE

گوشی شیائومی مدل Poco F4

گوشی پوکو F4 در سال 2022 روانه بازار شد. شیائومی برای این گوشی، تدارکات فراوانی دیده است. در بخش دوربین، یک ماژول مستطیل شکل وجود دارد که درون آن، یک کادر دایره ای شکل حاوی 3 لنز وجود دارد. لنز نخست، 64 مگاپیکسل واید بوده که به PDAF و OIS مجهز است. لنز دوم 8 مگاپیکسل اولتراواید و لنز سوم نیز 2 مگاپیکسل ماکرو می باشد. این ماژول توانایی ضبط ویدیو در کیفیت 4K را دارد. در بخش سلفی نیز شاهد بکارگیری لنز 20 مگاپیکسلی می باشیم. این لنز واید بوده و می تواند ویدیو با کیفیت 1080 را به ثبت برساند. این گوشی در بازار ایران قیمتی در حدود 11.5 تا 12.5 میلیون تومان را دارد.

Poco F4

گوشی شیائومی مدل 12S Ultra

یکی از قدرتمندترین گوشی های تولید شده توسط شیائومی که دارای دوربین بسیار هیجان انگیزی می باشد، 12S Ultra می باشد. ماژول دوربین این گوشی، حدود یک سوم بخش پشتی گوشی را پوشانده است که حجم وسیعی می باشد. شیائومی این گوشی را در جولای 2022 وارد بازار کرده است. ماژول چهارگانه نصب شده بر روی این گوشی، دارای لنز های 50.3 مگاپیکسل واید به همراه ویژگی های Dual Pixel PDAF، Laser AF و OIS، 48 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو به همراه ویژگی های PDAF، OIS و زوم 5 برابری اپتیکال، 48 مگاپیکسل اولتراواید به همراه ویژگی Dual Pixel PDAF و عمق سنج TOF 3D می باشد. چنین ماژولی، می تواند ویدیو با کیفیت خارق العاده 8K را به ثبت برساند. در بخش سلفی، یک لنز 32 مگاپیکسلی قابل مشاهده است که از نوع واید می باشد. قیمت این گوشی در بازار ایران، حوالی 31 میلیون تومان می باشد.

12S Ultra

گوشی شیائومی مدل Redmi K50 Ultra

آخرین گوشی مورد نظر در بخش بهترین دوربین ها برای برند شیائومی، Redmi K50 Ultra می باشد. این گوشی در آگوست 2022 معرفی و روانه بازار شد. ماژول دوربین این گوشی، مستطیل شکل بوده و به دو بخش تفکیک شده است. در بخش بالا، لنز اصلی این گوشی یعنی 108 مگاپیکسل واید قرار دارد. OIS و PDAF نیز در کنار این لنز حضور دارند. در بخش پایین، دو لنز 8 مگاپیکسل اولتراواید و 2 مگاپیکسل ماکرو حضور دارند. این ماژول می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را ثبت کند. در بخش سلفی، یک لنز 20 مگاپیکسلی واید حضور دارد که ویدیو با کیفیت 1080 را ضبط می کند. این گوشی هنوز وارد بازار ایران نشده است. به همین دلیل، نمی توان قیمتی برای آن عنوان کرد.

 Redmi K50 Ultra

بهترین گوشی های هواوی از نظر دوربین

اگر قصد خرید گوشی هواوی را دارید و کیفیت دوربین برای شما مهم است، گوشی های زیر می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

گوشی هواوی مدل Nova 9 Pro

هواوی نیز در سال های گذشته، روی ماژول دوربین در گوشی های خود، پیشرفت های قابل ملاحظه ای کرده است. نتیجه این موضوع باعث شده گوشی های قدرتمندی توسط این برند چینی وارد بازار شود. نخستین گوشی مورد بررسی، Nova 9 Pro می باشد. این گوشی در سپتامبر 2021 وارد بازار شد. ماژول دوربین این گوشی از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت بالا لنز اصلی و قسمت پایین، لنز های تکمیل کننده حضور دارند. لنز اصلی این گوشی، 50 مگاپیکسل واید می باشد. لنز دوم این گوشی 8 مگاپیکسل اولتراواید و لنز های سوم و چهارم آن نیز 2 مگاپیکسل عمق سنج و ماکرو می باشند. این ماژول می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برساند.

Nova 9 Pro



نکته ی جالب درباره دوربین Nova 9 Pro، در بخش سلفی آن می باشد. جایی که به جای حضور یک لنز، از دو لنز استفاده شده است. لنز نخست 32 مگاپیکسل واید و لنز بعدی، 32 مگاپیکسل اولتراواید می باشد. همین موضوع باعث افزایش کیفیت تصویربرداری، در استفاده از لنز های سلفی می شود. این لنز ها می توانند ویدیو را مانند ماژول پشت، با کیفیت 4K ثبت کنند. اطلاعاتی از قیمت این گوشی در بازار ایران، در دسترس نمی باشد.



برای خرید گوشی هواوی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://gholab.ir/fa/فیلتر/گوشی-موبایل/brand/Huawei-هوآوی

گوشی هواوی مدل Mate X2 4G

هواوی در سال 2021، اقدام به تولید یک گوشی با صفحه نمایش تاشو کرد. این گوشی Mate X2 4G می باشد. البته نکته جالب این موضوع می باشد که هواوی برای این گوشی، از دوربین های خوبی نیز استفاده کرده است. لنز اصلی این گوشی 50 مگاپیکسل واید بوده که به ویژگی هایی مانند Multi Directional PDAF، Laser AF و OIS مجهز است. لنز بعدی، 12 مگاپیکسل تله فوتو بوده و دارای ویژگی های PDAF، OIS و زوم 3 برابری اپتیکال می باشد. لنز سوم، 8 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو بوده و دارای ویژگی های PDAF، OIS و زوم 10 برابری اپتیکال می باشد. سرانجام لنز آخر این مجموعه نیز یک لنز 16 مگاپیکسلی اولتراواید به همراه AF می باشد. این ماژول دوربین، می تواند ویدیو با کیفیت 4K را ثبت نماید.
در بخش سلفی، شاهد حضور یک لنز با کیفیت 16 مگاپیکسل و از نوع واید می باشیم. این لنز می تواند ویدیو را با کیفیت 1080، به ثبت برساند. قیمت این گوشی نیز در بازار ایران نامشخص است.

Mate X2 4G

گوشی هواوی مدل Mate 40 Pro 4G

این گوشی در جولای 2021 وارد بازار شد. هواوی برای این گوشی، از یک ماژول دوربین سه گانه و به صورت دایره شکل استفاده کرده است. لنز اول این مجموعه، 50 مگاپیکسل واید بوده و به ویژگی های Multi Directional PDAF و Laser AF مجهز است. لنز دوم مجموعه، 12 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو است که این لنز نیز دارای ویژگی های PDAF، OIS و زوم 5 برابری اپتیکال می باشد. سرانجام آخری لنز به کار رفته توسط هواوی در این گوشی، 20 مگاپیکسل اولتراواید می باشد که این لنز نیز دارای ویژگی PDAF است. ویدیو های ثبت شده توسط این لنز، از کیفیت 4K برخوردار می باشند.
در دوربین سلفی این گوشی نیز یک لنز 13 مگاپیکسلی اولتراواید و عمق سنج TOF 3D حضور دارد. کیفیت ویدیو های ثبت شده توسط این لنز، 4K می باشد. از این گوشی نیز قیمتی در حال حاضر در دسترس نمی باشد.

Mate 40 Pro 4G

گوشی هواوی مدل P50 Pro

آخرین عنوان از بهترین گوشی های هواوی که دارای دوربین های قدرتمندی می باشند، مربوط به P50 Pro می باشد. این گوشی دارای یک ماژول بزرگ دوربین و به صورت دو دایره مشکی رنگ، می باشد. در بخش بالا سه لنز و در بخش پایین نیز یک لنز به همراه فلش LED حضور دارند. نخستین لنز این مجموعه، 50 مگاپیکسل واید بوده که دارای ویژگی های PDAF، OIS و Laser AF می باشد. لنز دوم این گوشی، 64 مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو است که دارای ویژگی های PDAF، OIS، زوم 3.5 برابری اپتیکال و زوم 7 برابری Lossless Zoom می باشد. لنز سوم، 13 مگاپیکسلی اولتراواید به همراه AF و لنز چهارم نیز 40 مگاپیکسل B/W به همراه AF می باشد. این ماژول می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برساند.
در بخش سلفی این دوربین نیز لنز 13 مگاپیکسلی واید حضور دارد که به ویژگی AF مجهز است. این لنز نیز می تواند ویدیو هایی با کیفیت 4K را به ثبت برساند. قیمت این گوشی در بازار ایران، در حدود 27.5 میلیون تومان می باشد.

P50 Pro

نتیجه گیری درباره دوربین گوشی ها

همانطور که مشاهده کردید، امروزه برند های مختلف گوشی سازی در جهان، اقدام به ارائه لنز ها و دوربین هایی می کنند که مخاطب را از کیفیت، شگفت زده کند. در واقع لنز ها، بخش بسیار مهمی برای استفاده کنندگان می باشد؛ زیرا کم و بیش این ویژگی گوشی، روزانه به کار افراد می آید. بنابراین نیاز است کیفیت در این موضوع بسیار بالا باشد.

همانطور که مشاهده کردید، برند های سامسونگ، شیائومی و هواوی، در سالیان گذشته، به بخش دوربین گوشی های خود، توجه خاصی نموده اند. این موضوع از روی لنز های باکیفیتی که روی این گوشی ها نصب شده است، مشخص است. همچنین در کنار این لنز ها، ویژگی های قدرتمندی حضور دارند تا عکسبرداری و فیلمبرداری به بالاترین کیفیت موجود برسد.

در این مقاله سعی شد بهترین گوشی های این برند ها که در آن ها دوربین و لنز به بالاترین کیفیت وجود دارد، معرفی شوند. هر کدام از این گوشی ها، می توانند در نوع خود بسیار پرقدرت و هیجان انگیز باشند. بنابراین قطعا انتخاب برای شخصی که دوربین، یکی از مهم ترین مولفه ها برای وی می باشد، بسیار سخت است.

در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و سودمندی را در اختیار شما مخاطبین عزیز، قرار داده باشد. در ضمن اگر میخواهید مدل های مختلف گوشی معرفی شده از نظر دوربین را از نظر قیمت هم به صورت دقیق مقایسه کنید، وب سایت قلاب به روزترین لیست قیمت را جهت بررسی دقیق تر برای شما فراهم کرده است.

منبع این نوشته:

https://gholab.ir/blog/بهترین-گوشی-های-از-نظر-دوربین/دیجیتال/موبایل

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 387
  • بازدید کلی : 4308
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی